نکات فنی خودرو که باید در زمستان رعایت شود

در این مقاله قصد داریم در خصوص نکات فنی خودرو که در زمستان باید رعایت شود بحث کنیم. یکی از دلایل عمده‌ای که در فصل زمستان خودروها دچار مشکل شده و با خودروبر رشت یا سایر مراکز امدادی تماس می‌گیرند، عدم رعایت نکات فنی خودرو می‌باشد. در فصل زمستان به دلیل افت دمای هوا و شرایط ویژه جاده‌ای احتمال بروز سوانح جاده‌ای چندین برابر می‌شود. بنابراین لازم است قبل از حرکت برای کاهش احتمال خطرات، حتما خودرو را از نظر فنی چک کنیم. خودروبر رشت قزوین به عنوان یک خودروبر معتبر براساس تجربه چندین ساله خود برخی از نکات مهم در خصوص رانندگی در فصل زمستان را در ادامه این مقاله بررسی بررسی خواهد کرد.

نکات فنی خودرو در زمستان

استفاده از ضد یخ

یکی از نکات فنی بسیار مهم در زمستان استفاده از ضدیخ است. استفاده از ضد یخ در فصل زمستان از این جهت اهمیت دارد که مانع از یخ زدن آب موجود در رادیاتور خودرو خواهد شد. در صورت عدم استفاده از ضدیخ، آسیب جدی به موتور خودرو وارد می‌شود. هزینه خریدضد یخ در مقابل هزینه هنگفت تعمیر موتور خودرو در صورت یخ زدن آب، مبلغ بسیار ناچیزی خواهد بود.

اگر خودرو شما صفر باشد، قطعا دارای ضد یخ خواهد بود و نیاز به چک کردن نیست. اما اگر فاقد ضد یخ بوده باشد و ایجاد خسارت نماید، می‌توانید از گارانتی خودرو استفاده نمایید. اما در مورد خودروهای دست دو  هم می‌توانید از یک کارشناس کمک بگیرید یا خودتان چک کنید. مقداری از آب رادیاتور را به وسیله سرنگ کشیده و در لیوان یکبار مصرف بریزید. لیوان را در جایخی یخچال قرار دهید، اگر بعد از تقریبا یک روز همچنان آب لیوان یخ نزده بود، خیالتان راحت نیاز به شارژ ضدیخ ندارید. در غیر این صورت حتما نسبت به خرید و شارژ ضدیخ اقدام نمایید.

استفاده از شیشه شور در مخزن آب شیشه پاک کن

استفاده از مایع شیشه شور علاوه بر اینکه مانع از یخ زدن آب موجود در مخزن می‌شود، باعث راحت‌تر حرکت کردن تیغه برف پاک‌کن روی شیشه نیز خواهد شد. دلیل دیگر استفاده از شیشه شور جلوگیری از ایجاد رسوب در مخزن است. نقص برف پاک کن در زمستان می‌تواند بسیار خطرات بوده و باید سوانح جاده‌ای شود. بنابراین حتما از سلامت برف پاک کن امینان حاصل نمایید.

نکات فنی خودرو در زمستان

بررسی روغن موتور

یکی دیگر از نکات فنی که در زمستان باید به آن دقت داشته باشیم، روغن موتور است. حتما روغن موتور را بررسی کنید که هم از مرغوبیت مطلوب برخوردار باشد و هم به اندازه کافی باشد. اگر مقدار روغن موتور کم شده بود یا رنگ آن تیره شده بود، حتما از کارشناس خودرو بخواهید که روغن را تعویض نماید. شما برای دریافت خدمات و مشاوره می‌توانید با کارشناسان خودروبر قزوین در تماس باشید.

بررسی روغن هیدرولیک

معمولا هر سه سال یکبار روغن هیدرولیک مرغوبیت خود را از دست می‌دهد و باید تعویض شود. اگر میزان روغن هیدرولیک کم شده است، از کارشناس بخواهید تا میزان روغن را شارژ کند. خودروبر قزوین با در اختیار داشتن تجهیزات روز، در کمترین زمان ممکن تمامی نکات فنی را بررسی و اصلاح خواهد کرد.

بررسی روغن ترمز

بررسی روغن ترمز مهم‌ترین نکته فنی است که باید رعایت شود. در فصل زمستان به دلیل لغزنده بودن سطح جاده‌ها، باید در زمان ترمز گرفتن بسیار دقت داشته باشید. اگر روغن ترمز کم شده باشد یا مرغوبیت کافی را نداشته باشد، قطعا دچار مشکل خواهید شد بنابراین حتما روغن ترمز را چک نمایید.

بررسی روغن گیربکس

گیربکس یکی از قسمت‌های بسیار مهم در خودرو می‌باشد که در صورت نقص فنی مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. بنابراین حتما از کارشناس خودرو بخواهید که میزان روغن گیربکس را نیز بررسی کند.

بررسی عاج لاستیک خودرو

حداقل ارتفاع مناسب برای عاج لاستیک خودرو در فصل زمستان 4 میلیمتر می‌باشد. بدلیل بارش در فصل زمستان و لغزنده شدن جاده‌ها استفاده از لاستیک مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد. برای شهرهای سردسیر مانند تبریز استفاده از لاستیک‌های یخ شکن توصیه می‌شود.

نکات فنی خودرو در زمستان

لباس گرم و غذای خشک

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در فصل زمستان همراه داشتن لباس گرم و غذای خشک مانند کیک و بیسکویت و البته مقداری آب آشامیدنی در خودرو می‌باشد که در صورت بروز مشکل و ماندن در راه بتوانید استفاده نمایید.

نکاتی که در این مقاله بررسی شد بخشی از نکات مهم رانندگی در فصل زمستان است. در مقالات آتی سعی می‌کنیم سایر نکات را بررسی نماییم. اما همواره به خاطر داشته باشید که خودروبر رشت همواره همراه شماست و برای ارائه خدمات و مشاوره کافیست تا با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonتماس سریع کلیک کنید