خودروبر کفی چیست و چه کاربردهایی دارد

با توجه به افزایش روزافزون نیاز افراد به داشتن خودرو، تولید خودرو نیز افزایش یافته است. این مسئله حمل خودروهای تولیدی به بخش‌های مختلف کشور که درخواست خودرو دارند را در پی خواهد داشت. در چنین شرایطی نیاز به تجهیزاتی که حمل خودرو را به نحوی انجام دهد که احتمال ایجاد خسارت را به صفر برساند، بشدت نیاز می‌شود. یکی از تجهیزات مورد استفاده در این خصوص که بسیار هم کارآمد است خودروبر کفی می‌باشد. از آنجایی که خودرو بطور کامل روی خودروبر سوار میشود، احتمال بروز خسارت به صفر رسیده و در شرایط ایمن حمل خودرو انجام می‌شود. در ادامه مقاله بطور مفصل در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • انواع خودروبر
  • کاربرد خودروبر کفی
  • مزیت استفاده از خودروبر
  • مزیت استفاده از خودروبر قزوین
خودروبر کفی

انواع خودروبر

خودروبر کفی انواع مختلفی دارد که باید با توجه به ابعاد و نوع خودرو مورد حمل و تعداد خودروهایی که باید حمل شوند، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کرد.

  • خودروبر تکی یا خودروبر کامیونت

این نوع از خودروبرها برای حمل خودرو در داخل شهر و برای مسافت‌های کوتاه مناسب هستند. اغلب در مواردی که فقط یک خودرو باید جابجا شود از این نوع خودروبر استفاده می‌شود. خودروبرهای کامیونت بطور معمول دارای یک وینچ هستند که از آن برای حمل خودرو استفاده می‌شود.

حمل خودرو تخصصی
  • تریلر خودروبر

تریلر خودروبر معمولا برای جابجایی خودرو در مسافت طولانی بین شهری مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند . تریلرهای خودروبر دارای 2 نوع می‌باشند:

  • تریلر با قابلیت حمل 6 خودرو
  • تریلر با قابلیت حمل 8 خودرو
خودروبر کفی

کفی دکل دار

استفاده از کفی دکل دار روش دیگری برای حمل خودرو است. در این روش خودرو به وسیله تسمه‌های بلند توسط جرثقیل بلند شده و روی کفی قرار داده می‌شود. نکته قابل توجه آن است که اولا تسمه‌ها در قسمت مناسبی از خودرو قرار گیرند که خودرو دچار آسیب مجدد نشود و ثانیا متناسب با وزن و شرایط خودرو از تسمه مناسب استفاده شود که استحکام کافی برای بلند کردن خودرو داشته باشه.

کاربردهای خودروبر کفی

  • حمل خودروهای صفر که هنوز پلاک نخورده اند

همانطور که می‌دانید خودرهایی که دارای پلاک ثبتی نیستند تا زمانی که پلاک نخورده باشند اجازه هیچ گونه تردد بین شهری و درون شهری را نخواهند داشت. بنابراین در چنین شرایطی برای حمل خودرو نیاز به خودروبر کفی استاندارد است که در امن‌ترین شرایط اتومبیل را جابجا نماید.

  • تحویل خودروهای سالم درب منزل

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که خودرو خود را برای تعمیر به تعمیرگاه فرستاده باشید و یا خودرویی را از شرکت درخواست داده‌اید و مایلید آن را درب منزل تحویل بگیرید، در این شرایط استفاده از کفی خودروبر بهترین انتخاب خواهد بود.

  • جایجایی خودروهایی با مشکل فنی یا فرسوده

در شرایطی که خودرو شما دچار نقص فنی شده باشد بطوری که امکان روشن کردن و یا جابجایی آن وجود نداشته باشد تنها راه ممکن و ایمن برای انتقال خودرو به تعمیرگاه استفاده از خودروبر خواهد بود. البته در بعضی مواقع به حدی خودرو فرسوده و از کار افتاده است که باز هم امکان روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد. در این شرایط هم باید از خودروبر استفاده کرد.

  • حمل و نقل خودروهای کلاسیک و قدیمی

گاهی مواقع شما قصد جابجایی خودروهای کلاسیک و قدیمی را دارید. این خودروها اغلب اجازه تردد نداشته و جنبه نمایشگاهی دارند در این شرایط نیز برای جابجایی خودرو تنها گزینه ممکن استفاده از خودروبر کفی استاندارد خواهد بود.

  • حمل خودروهای تصادفی

متاسفانه در بعضی از حوادث رانندگی، شدت تصادف و خسارت وارده به حدی است که امکان حرکت خودرو به خودی خود وجود نداشته و احتمال تشدید خسارات وجود خواهد داشت. بنابراین در این مواقع اولین اقدام برای جابجایی خودرو تماس با مراکز حمل خودرو با کفی استاندارد است تا از بروز سوانح بعدی جلوگیری شود.

حمل ادوات و تجهیزات کشاوزی 

برخی مواقع نیاز است تا تجهیزات کشاورزی از مکانی به مکان دیگر جابجا شود. از آنجایی که امکان تردد این وسایل در مسیرهای جاده ای امکانپذیر نیست بهتر است از خودروبر برای جابجایی آنها استفاده شود.

حمل ماشین آلات صنعتی یا وسایلی که امکان تردد در جاده های شهری و بین شهری را ندارند

حمل ماشین آلات صنعتی به محل کارخانه یکی از موارد بسیار معمول می‌باشد. در این شرایط استفاده از خودروبر گزینه مناسبی خواهد بود. مواردی را در نظر بگیرید که قصد جابجایی وسیله نقلیه ای را دارید که امکان تردد آن روی خشکی وجود ندارد مانند قایق‌های تفریحی یا قایق موتوری. هرچند ممکن است به ندرت چنین نیازی حس شود اما باز در این شرایط هم کفی خودروبر گزینه اول برای حمل می‌باشد.

خودروبر کفی
خودروبر کفی

مزیت استفاده از خودروبر

همانطور که در این مقاله اشاره شد مزیت اصلی استفاده از خودروبر، ایمنی در حمل و نقل خودرو و صفر شدن احتمال خسارت به خودرو می‌باشد. البته نباید فراموش کرد که خودروبر حرفه ای و معتبری انتخاب شود که علاوه بر متناسب بودن با نیاز شما استاندارد بوده و توسط افراد مجرب انجام شود. بطور مثال خودروبرهایی که دارای سیستم هیدرولیک برای جابجایی خودرو هستند، علاوه سهولت استفاده امکان بروز خسارت را بسیار کاهش خواهند داد. همچنین خودروبرها بدلیل داشتن نگهدارنده‌های استاندارد در اطراف خودرو، امکان لغزش و جابجایی خودرو در حال حمل را از بین برده که علاوه بر تامین امنیت از بروز خسارت و سانحه جلوگیری می کنند.

مزیت خودروبر قزوین

خودروبر قزوین دارای 25 سال سابقه در حوزه حمل خودرو به سراسر ایران باشد.این مجموعه در حال حاضر با امداد خودروی ایران، امداد خودروی سایپا، خدمات پس از فروش سایپا یدک، شرکت کانون جهانگردی و ایران گردی و بنیاد تعاون ناجا در خصوص جمع‌آوری و حمل خودروهای توقیفی، تصادفی و خرابی همکاری می‌نماید. خودروبر قزوین در جهت مشتری مداری و برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما، متناسب‌ترین خدمات با نیاز شما را در کمترین زمان ممکن ارائه می‌دهد. خودروبر قزوین علاوه بر استفاده از کادری مجرب، مجهز به جدیدترین و کارآمدترین ابزار روز دنیا برای حمل خودرو می‌باشد. رعایت ایمنی و استفاده از ابزار و روشهای استاندارد برگ برنده خودروبر قزوین در این صنعت می‌باشد.

برای دریافت خدمات و اطلاعات  در کمترین زمان ممکن، با شماره 09121827490 تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonتماس سریع کلیک کنید